Inte så mycket galla i detta inlägg trots allt

publicerat i
Sååå uttråkad som jag är haha blev jag sugen att knappa igen. Varit och kommer vara hemma hela veckan. Fick inte svar från Corona testet förrens igårkväll och då hade jag redan pratat med en kollega om att jag inte kan komma tillbaka till jobbet förrens jag fått svar. Så då kom vi överens om att jag är hemma idag (torsdag) och så blev det fredag också. Var en väldigt jobbig vab vecka med ungarna så kände att jag vilar upp mig den sista dagen också. 
 
Så idag var jag och köpte en julgran och lite andra julgrejer! Så taggad på att få upp granen! Måste ba städa lite först som inte alls känns lika kul haha, ska försöka få det gjort ikväll har jag tänkt. Ida kommer imorgon så allt måste vara klart innan dess :D Eller nej, det finns inga måsten här i livet, jag VILL att det ska vara klart till imorgon. Skilda saker! Finns så många psykologiska spärrar här i livet, om man bara vänder på perspektivet kan tankesättet bli helt annorlunda. Tränar på det hela tiden. 
 
Få en förståelse till varför saker är på ett visst sätt. Eller främst varför människor beter sig på ett visst sätt, skapa en förståelse och förklaring till det. Istället för till exempel frustration. Och kanske en anpassning. Beroende på vad vi pratar om. Till exempel mitt jobb som fritidslärare. Måste ständigt ändra förhållningssätt beroende på vilket barn eller förälder jag möter. Jag är såklart mig själv hela tiden men lite olika vinklar av mig kanske man kan säga haha. Jag tror man tjänar på att försöka förstå människor och situationer istället för att skapa en frustation kring det :) Barn testar ju heeela tiden så ibland har jag svårt att ta fram den där förstående Jessica men det är en träningssak. En 6 åring kan ju inte vinna över mig som vuxen människa liksom, du är större än så, behåll lugnet. 
 
Sköönt med fredag imorgon, woho! Planen imorgon verkar vara en dejtpromis (återkommer om uppdatering ;)), fredagsmysa med Ida, Idol OCH Löven spelar äntligen igen!! Mest troligt umgås någonting med Eve och sen är det jävligt lugnt alltså som det ser ut just nu. Få in någon träning någonstans där också tänker jag. Så sjukt tråkigt att inte få träna på gym, köra step, bodycombat och gymma :( Hur ska jag klara detta, buhuu! 
 
Nämen det blev ingen spya kring stamningen, hade inte så stor lust att skriva om det. Blev rätt flummigt. Ibland är min hjärna flummig och oklar haha, skönt att få skriva ändå ;) 
 
Until next time, PUSS!

Kommentera inlägget här :