ÄNTLIGEN!!

publicerat i
Just nu känns det som att jag är tillbaka på ruta ett. Där jag blev sjukskriven. Jag har tappat mina intressen igen och känner ingen riktig glädje över saker. Sociala situationer är jobbiga, spelar ingen roll om det är med mina nära och kära eller bland främmande folk. Just nu vill jag bara vara hemma, själv. Grina en skvätt. 
 
HA! Så har känt nu ett tag, innan en psykolog ringde. ÄNTLIGEN! Ni hörde psykolog! Jag har väntat i somras på att få prata med någon professionell. Jag var skriven på Mariehems vårdcentral, och har väntat för länge där. Jag hade tydligen "hamnat mellan stolarna", inte okej. Jag har då alltså bytt till Tegs vårdcentral, och en trevlig tjej ringde upp mig, min blivande psykolog alltså, och jag ska få komma nästa torsdag till henne 12/11. Kl. 10. Jag grät lite glädjetårar och fick världens jävla energi. Livet bara vände på någon minut. 
 
 
 
Så vet ni? Jag tog mig till innebandy träningen igår. Så. Jävla. Underbart. När jag står i det där målet glömmer jag tid och rum. Jag njuter så himla mycket och jag känner hur bra jag mår inombords då. Även fast jag var väldigt trött och hade ont i huvudet igår så tog jag mig dit och jag var kvar hela träningen, hela 1h och 30 min. Jag är så himla stolt över mig själv. Dock somnade jag väldigt fort igår, haha, skönt.
 
Jag har mått så dåligt så jag har inte tagit mig nånstans, varken plugg, träning, familj eller vänner. Det var psykolog tiden jag behövde. Jag mår bra idag dessutom! Min första dag då jag mår hyfsat bra och jag har ätit frukost, helt galet. Känns så himla underbart. HEJA MIG ♥
 
Nog om det. I helgen kommer jag styra halloween fest, och jag har fixat och trixat en del de senaste dagarna. Taggen inför halloween har faktiskt alltid funnits där, jag har fått förbereda mig i cirka tre veckor och eftersom jag tycker halloween är så roligt har jag kunnat fixa med nöje. Jag ska först på halloween fest på fredag, hos Madde och Robert, ska nog vara nykter för att orka dagen efter. 
 
Så idag ska jag på Ica och handla inför bålen jag ska bjuda på, och lite karamell färg, hihi, ska även förbi Apoteket och hämta ut en till kur med min medicin, Sertralin. Annars blir det bara lugnt idag. Se de senaste avsnitten av mina favorit serier just nu, The Walking Dead och Vampire Diaries ♥
 
Om det är något som kan få mig på bättre humör är det musik. Även fast jag är ganska ljudkänslig så går det ganska bra med musik i hörlurar. Miriam Bryants låt från Så Mycket Bättre - Ett sista glas, är ju fantastiskt bra! Favoritlåten just nu!! Annars lyssnar jag väldigt mycket på Breaking Benjamin, dom får mig alltid på bättre humör.
  

Kommentera inlägget här :