Finns det någon kärlek kvar?

publicerat i
 
 
Den här låten. Danny. Åh, så bra. Äntligen någon vettig låt, som faktiskt tar mig med storm. Lyssna på texten, oj. Får gåshud faktiskt, går rakt i hjärtat på mig. 
 
"Den världen vi lever i, saknar empati. Dags att vända vinden nu."
"Finns det någon kärlek kvar?"
 
Det som händer i världen nu ger mig rysningar. Paris. Frankrike ger hämnd på IS. Ja, finns det någon kärlek kvar? Vad händer med mänskligheten?
 
Detta är inte bara det som händer heller. Våldtäckter osv, är jag rädd för varje dag jag är ute på kvällarna. Att människor inte kan respektera andra. Finns inget slut på våldet, kommer aldrig finnas det heller. I denna värld i alla fall. 
 
I filmer blir jag allvarligt mer ledsen om något djur dör eller skadas än när en människa skadas. Varför vet jag inte riktigt. Kanske borde bli vegetarian på riktigt, så mycket som jag bryr mig om djur. Vettetusan om jag kan klara mig utan riktigt kött dock.. Det är där det sätter stopp i vegetarian tankarna. Fläskfilé, kyckling, mums. Stackars djur :( 
 
Dock lovar jag att köpa mer vegetariskt faktiskt! Mer liv åt djuren ♥
 
MIRIAM BRYANT! ♥♥
 

Kommentera inlägget här :