Snowboard for life

publicerat i Allmänt;
I tisdags for jag och hälsade på i Ånäset där Malin bor :) Vi gjorde inte så mycket på kvällen, mest slappade :) På onsdagen hände det roligaste på hela sportlovet tror jag. Jag och Malin prövade på snowboard för först gången! :D Malins kompis Linnéa följde också med och fick vara våran lärare ;D Men det gick faktiskt bättre än förväntat :) Men det gick inte lika bra för Malin som för mig tror jag :( Hon gav upp efter att vi hade åkt ner en gång i en backe. Hon ramlade tydligen hela tiden.. Vilket var lite tråkigt..  Så jag fick vänta på henne hela tiden när vi åkte, men till slut orkade jag inte vänta så jag började köra mitt eget race medans Linnéa fick hjälpa henne :) Så jag körde en hel del själv första gången vi for ner.

Sen när vi skulle upp för liften så behövde vi ju en till som kunde hjälpa oss. Så Linnéas bror var också där så han fick komma och hjälpa oss uppför :P Han hade också snowboard så då vare ju lugnt. Så jag fick åka med han medans Malin åkte med Linnéa. Så då ställde sig Malin och Linnéa där dom skulle stå, men då hann inte Linnéa sätta sig på liften så då for Malin själv med liften. Så då efter ett par meter ser jag att hon ramlar av. Och Linnéa hade ju liften efter så hon hoppade också av för att hjälpa henne medans jag och hennes bror forsatte uppför :P OCH GISSA VAD!!? Jag ramlade inte!! :D Jag gjorde faktiskt inte det på hela dagen :) Första gången i liften med snowboard och jag klarade det! WIIEE :D Men Malin klarade tydligen inte det så hon och Linnéa gick uppför hela backen tillbaka :P

När dom väl hade kommit sig uppför backen kom Malins mormor med hennes slalom skidor istället och jag fortsatte att kämpa på med snowboard :P Vilket gick bättre och bättre :) Jag kan åka nu ialla fall men jag är inte bra XD Men den enda negativa delen i det hela är att jag har träningsvärk nu typ överallt..

Sen måste jag berätta att vi hade en träningsmatch mot killarna idag. Men vi bytte lag så jag fick stå med killarna och killarnas målvakt fick stå med mitt lag. Tjejerna blev ganska så utspelade men dom spelade ändå bra faktiskt :) Det var en kille som hade bollen ungefär mitt på planen och hade fritt mål. Plötsligt hörde jag en spelare från bänken skrika:

Spelare : - Oskar! Döda!
Coach: - Nee, inte döda.

Hahaha, det stod jag och log åt länge XD Ajja, nu orkar jag inte skriva mer börjar bli himla trött. Men här har ni lite bilder sen åkandet. Godnatt!





Och min finfina snowboard som jag fick låna ;)

Kommentera inlägget här :