Verksamhetsförlagd utbildning

publicerat i
Nu har det gått cirka två veckor in i praktiken och jag kan knappast trivas bättre. Det är skönt att komma hem efter en dag, men längtar samtidigt till nästa dag. Jag har fått en handledare som är grym på sitt jobb, hon är en stor förebild för mig och det är exakt en sådan pedagog som hon är som jag vill bli en dag. Tack för att just du är min handledare Monica!! ♥ Tänk att jag får jobba som grundlärare med inriktning mot fritidshem en dag, det känns nästan ofattbart för jag totalt älskar jobbet in i själen. Kan inte tänka mig jobba med något annat. Inte så länge kvar tills jobbet förhoppningsvis är mitt ♥♥
 
Jag fick en komplettering på sista uppgiften på förra kursen. Jag skrev om hela uppgiften på cirka tre sidor på en vecka, fick tillbaka ännu en komplettering jag skulle lägga till och sen blev jag äntligen klar med den. Uppgiften var galet svårtolkad och jag hade tydligen missuppfattat hela uppgiften, jaja, nu är den inlämnad och godkänd! Känns skönt att jag fortfarande inte har någonting som ligger och skräpar sen tidigare kurser. Nu ska jag se till att klara den här VFU kursen, sen har jag hela två år bakom mig avklarade!
 
Under påsken spenderade jag tid med familj och släkt. Det blev mycket god mat, spel och såklart mys. Jag var även kattvakt åt klasskompisen Jennys otroligt fina Zeke i hela 6 dagar som gick väldigt fort. En välbehövlig helg ♥
 
Kusinbarnet Magda har blivit en stor tjej som fyller 2 år i augusti. Tiden går fort!
 
Ikväll är jag hemma och har lite ensamtid, kan vara skönt ibland. Imorgon är det inflyttningsfest hos Andreas och Erica och söndag har jag inte så stora planer. Skön helg!
 
Ps. Eftersom jag hamnat efter för mycket med 100 pass innan midsommar kommer jag sluta räkna. Jag kommer såklart fortfarande träna och göra det jag tycker är roligt :) Ds.
 
Hoppas ni haft en bra vecka men att helgen blir ännu bättre!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jenny Hellström:

har du redan fått tillbaka din komplettering och allting, godkänd? jag har inte ens fått tillbaka den än :o

Svar: Ja det tog bara en vecka för henne att läsa och säga vad jag skulle komplettera, och jag fick ju skriva om allting inom en vecka. Antagligen är du godkänd redan då du inte fåttt veta någonting :) Men jag hade ju blivit galen om hon sagt att jag skulle komplettera men inte fått veta sen om jag blev godkänd eller inte för att hålla tre veckors grejen då ni andra som antagligen är godkända redan får veta.
Jessica Vänman

2:a kommentar, skriven , av Hannniis:

Hej Jessica Vänman!
Nu har jag en sak jag har till erkänna!
Nu är det nästan 7 veckor sen jag fick läsa något här på din blogg! ;) Kom igen nu Jess! ;)
Pöss! <3

Svar: Hehehehe! Det sker nu på en gång! ;) Pöss på dig med fina vännen min <3
Jessica Vänman

Kommentera inlägget här :